Koolhydraatarme ei ontbijt muffins

Koolhydraatarm ontbijt ei muffins
Dit recept is voor 6 ei muffins en geschikt vanaf fase 1.

Benodigdheden:
- Oven
- Muffinvormpjes

Ingrediënten:
- 6 eieren
- Handvol spinazie
- 10 cherrytomaten
- ½ paprika
- verse bieslook

Extra naar smaak toevoegen:
- Peper en zout Bereiding:

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Vet de muffinvormpjes in met een bakspray of bekleed de vorm met cupcake papiertjes.
Hak de spinazie fijn en snijd de cherrytomaten en paprika. Verdeel deze over de vormpjes.
Klop de eieren in een kom en breng op smaak met peper en zout.
Verdeel het de eieren over de muffinvorm. Vul ieder vormpje voor ongeveer ¾.
Bestrooi met fijngesneden bieslook.
Zet de ei muffins in de oven voor ongeveer 2 minuten.
Controleer met een prikker of ze gaar zijn.

Eet smakelijk!

Met eieren kun je eindeloos variëren, wees lekker creatief. Dit recept voor ei muffins is heerlijk als zowel koolhydraatarm ontbijt en lunch en zelfs als tussendoortje. Je kunt ze ook alvast een dag van te voren maken en je dag snel starten. Het leuke is dat je zelf groenten kunt toevoegen die jij lekker vindt. Let hierbij wel op de Protislank proteïne dieet groentewijzer. In de verschillende kolommen kun je aflezen welke groentesoort je mag eten in iedere fase van het dieet.

Vond je dit recept leuk? Houd dan onze blog en Protislank facebook in de gaten voor meer proteïne dieet recepten.