Voldoende bewegen tijdens het proteïnedieet

Voldoende beweging is een heel belangrijk onderdeel bij het behalen- en behouden van een goede gezondheid. Probeer om voldoende beweging in te bouwen in je dagelijkse routine.
Door beweging in je dagelijkse routine op te nemen, wordt het een gewoonte. Ook bouw je hiermee spierweefsel op en wordt je lichaam sterker. Voldoende- en regelmatig bewegen zorgt voor een betere conditie, vermindert stress, een gezondere bloeddruk en bevordert de werking van je darmen.
Je zult hierdoor meer energie hebben en meerdere voordelen gaan ervaren.

Moet je nu iedere dag een marathon lopen of meerdere keren per week naar de sportschool? Zeker niet! Met een aantal simpele stappen zul jij al makkelijk meer bewegen.

  • Beweeg tijdens fase 1, 2 ongeveer 30 minuten per dag. Let op dat je niet te intensief beweegt tijdens fase 1 en 2. Je kunt bijvoorbeeld een stukje fietsen of lopen;
  • Een beetje bewegen per dag (10 tot 15 minuten) is nog altijd beter dan helemaal niet bewegen. Alle beetjes helpen;

  • Kies voor iets om te doen wat je leuk vindt en wat je ook vol kunt houden, zoals fietsen, wandelen of bijvoorbeeld zwemmen en maak hier een dagelijkse gewoonte van;

  • Sport je iedere dag intensief? Neem dan een extra Protislank product per dag;

  • Als je sport, luister dan goed naar je lichaam. Je lichaam geeft goed aan wat wel- of eventueel niet kan. Ga niet over je grenzen heen;

  • Drink voldoende water per dag;

  • Heb je een stok achter de deur nodig? Maak er iets leuks van door bijvoorbeeld iemand te hebben die met je mee fietst en/of loopt of zet een lekker muziekje op tijdens deze activiteiten.

Wat is jouw favoriete manier van bewegen?