Proteïne dieet fases van Protislank

Proteine dieet in fasen

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het proteïne dieet in extreme mate blijft volgen. Om ervoor te zorgen dat je een gezonde leefstijl bereikt en behoudt, is het dieet in vier fases opgedeeld. Je gaat geleidelijk aan weer vetten en koolhydraten toevoegen aan het voedingspatroon zodat het lichaam hier stapje voor stapje terug aan kan wennen. Zo wordt niet alles direct als vetreserve wordt opgeslagen. Op deze manier heb je de grootste kans dat jouw inspanningen ook op de lange termijn merkbaar blijven. Je start met Protislank en fase 1 vertegenwoordigt 70% van het gehele programma; Hierna ga je over op fase 2 die nog eens 20% van het programma in beslag neemt. van het gehele vertegenwoordigt; Daarna ga je over op fase 3 voor de laatste 10%. Wil je meer weten of het proteïne dieet? Bekijk dan de pagina over het Proteïne Dieet van Protislank

proteïnedieet fasen


Proteine dieet fase 1

Dit is de meest consequente fase van het proteïne dieet. In deze fase eet je elke dag 5 Protislank proteïne producten. Naast deze producten eet je 250 - 500 gram groenten. De proteïne dieet groenten die zijn toegestaan, kun je vinden in onze groentewijzer. Je start met Protislank en fase 1 vertegenwoordigt 70% van het gehele programma. Twijfel je welke Protislank proteïne producten je kunt gebruiken bij fase 1? Deze staan aangegeven op onze website en kun je ook opzoeken door middel van de filter op de website. Voor vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Proteïnedieet fase 1 banner

Fase 1 proteine dieet richtlijnen

Tijdens fase 1 in het proteïne dieet wordt de inname van koolhydraten erg beperkt. Hierdoor gaat het lichaam op zoek naar een andere energiebron: eiwitten. In deze fase zijn alle koolhydraten, waaronder suikers, alcohol en vetten naast de voorgeschreven maaltijden niet toegestaan. Het is belangrijk dat je verder geen fruit, brood, pasta’s, rijst of aardappelen eet. Het kan voorkomen dat je de eerste paar dagen van het proteïne dieet honger hebt, maar dit zal na 48-72 uur verdwijnen. Wij raden aan om voldoende water te blijven drinken en voldoende toegestane proteïne dieet groenten te blijven nuttigen. Zie hier een overzicht met recepten proteïne dieet fase 1.

  • Eet elke dag 5 fase 1 Protislank producten;
  • Eet dagelijks 250 tot 500 gram groenten uit de lijst met toegestane proteïne dieet groenten;
  • Je eet in deze fase Protislank producten, groenten, eventueel sojamelk ongezoet en Griekse yoghurt 0% vet;
  • Indien gewenst kun je dagelijks een multivitamine stick en kalium tablet nuttigen; Indien mogelijk zorg je ervoor dat je 30 minuten lichaamsbeweging per dag krijgt;
  • Drink voldoende! Dagelijks 1,5 tot 2 liter per dag (zoals thee, water koffie, maar geen alcohol en suikerhoudende dranken).
  • Het lichaam moet hard werken met dit dieet en heeft het water nodig om de afvalstoffen af te kunnen voeren en het lichaam te reinigen;
  • Eet om de 2 tot maximaal 4 uur om de spijsvertering, stoelgang en stofwisseling op gang te houden;
  • Zorg dat je per dag over de 5 proteïne producten + groenten, rond de 45 gram koolhydraten naar binnen krijgt (alle koolhydraten bij elkaar opgeteld);
  • Beweeg ongeveer 30 minuten per dag. Let wel op dat je hierbij geen zware lichamelijke training doet;
  • Tip: gebruik 1 eetlepel olijfolie per dag bij het bereiden van je maaltijd. Dit is om obstipatie te voorkomen.

Hoe lang duurt proteine dieet fase 1?

Zoals gezegd bestaat het proteïne dieet uit verschillende fasen. In totaal zijn dit er 4. Iedere fase heeft eigen richtlijnen en deze zijn specifiek uitgelegd. Het Protislank dieet is niet tijdgebonden, maar resultaat gebonden. Je bepaalt dus zelf hoe snel jij een gezonde leefstijl wilt bereiken. Met Protislank werk je toe naar een verantwoord eetpatroon. Fase 4 is de overgang naar “normaal/regulier” eten en een gezondere en bewustere leefstijl.

proteïne toast

 

 Proteine dieet fase 1 voorbeeld schema

 

Proteine dieet fase 2

Dit is de gematigde fase van het proteïne dieet. Na fase 1 ben je een stapje dichterbij je gezonde leefstijl. Tijdens deze fase in het proteïne dieet mag je bij het diner een mager stukje vlees, vis of vleesvervanger eten. Deze kun je vinden in onze lijst van de vlees- en viswijzer. Ook mag je nu zowel Protislank proteïne producten uit fase 1 en fase 2 eten. Zie hier onze proteïne dieet recepten. Vragen? Neem contact op met onze klantenservice.

 proteïnedieet fase 2

Fase 2 proteine dieet richtlijnen 

  • Eet elke dag 4 Protislank producten;
  • Bij het diner mag je een mager stukje vlees van 120 tot 150 gram nuttigen of vis en vleesvervangers van 150 - 200 gram. Zie hiervoor de lijst met toegestane vlees/vis en vleesvervangers;
  • Beperk -naast de voorgeschreven maaltijden- nog steeds de inname van koolhydraten, zoals suikers, vetten en alcohol; Eet om de 2 tot maximaal 4 uur om de spijsvertering, stoelgang en stofwisseling op gang te houden;
  • Eet dagelijks 250 - 500 gram groenten uit de lijst met toegestane proteïne dieet groenten;
  • Indien gewenst kun je dagelijks een multivitamine stick en kalium tablet nuttigen;
  • Je kunt nu uit de Protislank producten kiezen voor fase 1 en 2;
  • Zorg dat je per dag rond de 45 gram koolhydraten per dag naar binnen krijgt (alle koolhydraten van alle maaltijden bij elkaar opgeteld); Drink voldoende! Dagelijks 1,5 tot 2 liter. Het lichaam moet hard werken met dit dieet en heeft voldoende water nodig om de afvalstoffen af te kunnen voeren en het lichaam te reinigen;
  • Beweeg ongeveer 30 minuten per dag. Let wel op dat je hierbij geen zware lichamelijke training doet.

 

Proteine dieet fase 2 voorbeeld schema

 proteïnedieet producten


Proteine dieet fase 3

Fase 3 is de overgangsfase van het proteïne dieet. Fase 3 vertegenwoordigt de laatste 10% van het programma. Tijdens deze fase ga je langzaam koolhydraten toevoegen aan het proteïne dieet. Je nuttigt weer een regulier ontbijt en lunch. Aan het einde van deze fase gebruik je nog 3 Protislank proteïne producten per dag. Ook mag je nu weer fruit toevoegen aan je proteïne dieet voedingsschema. Gebruik hiervoor de fruitwijzer. Is er iets niet duidelijk of heb je vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 proteïnedieet fase 3

Fase 3 proteine dieet gaat in 2 stappen

In deze fase ga je geleidelijk steeds meer koolhydraten aan het proteïne dieet toevoegen. Deze fase bestaat uit 2 stappen.

Stap 1: Je laat het ontbijt product vervallen en voert weer een regulier ontbijt in

Richtlijnen stap 1: 

Je kunt dezelfde richtlijnen aanhouden als de vorige fases. De veranderingen zijn:

  • Eet elke dag 2-3 Protislank producten;
  • In deze fase ga je weer een regulier ontbijt toevoegen aan je eetschema;
  • Na 2 a 3 weken ga je een reguliere lunch toevoegen aan je eetschema;
  • Beperk -naast de voorgeschreven maaltijden- nog steeds de inname van koolhydraten, waarvan suikers, vetten en alcohol;
  • Bij het diner mag je een mager stukje vlees van 120 tot 150 gram nuttigen of vis/vleesvervanger van 150 tot 200 gram.Zie hiervoor de lijst met toegestane vlees/vis en vleesvervangers;
  • Gebruik per dag nog steeds 1 eetlepel olijfolie;
  • Eet om de 2 tot maximaal 4 uur om de spijsvertering, stoelgang en stofwisseling op gang te houden;
  • Eet dagelijks 250 tot 500 gram groenten uit de lijst met toegestane proteïne dieet groenten; Indien gewenst kun je dagelijks een multivitamine stick en kalium tablet nuttigen; 
  • Drink dagelijks 1,5 tot 2 liter water;
  • Beweeg 30 minuten per dag. Het reguliere ontbijt mag bestaan uit: Koffie of thee (eventueel met een scheutje afgeroomde melk, sojamelk ongezoet of een zoetje);
  • 1 snee donker brood
  • 2 beschuiten
  • 250 gram magere yoghurt/kwark
  • 2 knäckebröd (vezelrijk) mager belegd

Proteïne dieet voorbeeldschema fase 3 stap 1, met het invoeren van een regulier ontbijt met Protislank product fase 1, 2 of 3:

Proteïnedieet fase 3 voorbeeld schema - stap 1

 

Stap 2: Zodra je lichaam gewend is aan de toevoeging van de extra koolhydraten van het ontbijt, dan laat je het lunch product vervallen en voer je een reguliere lunch in.

Richtlijnen stap 2: 

  • Je eet nu een regulier ontbijt;
  • Het Protislank lunch product komt te vervallen, je eet nu een reguliere lunch;
  • Eet 2 Protislank proteïne producten per dag, dit zijn je tussendoor en snack;
  • Verder heb je keuze uit alle producten.

Proteïne dieet voorbeeldschema fase 3 stap 2, met het invoeren van een regulier ontbijt met Protislank product fase 1, 2 of 3:

Proteïnedieet fase 3 voorbeeld schema - stap 2

 

 

Proteine dieet fase 4

Dit is fase 4, de laatste fase in je proteïne dieet. Fase 4 is de overgang naar “normaal/regulier” eten en een gezondere en bewustere leefstijl zodat je jouw behaalde resultaat blijft behouden. Je gaat nu de laatste koolhydraten toevoegen aan je proteïne dieet. Tijdens deze fase ga je wennen aan je nieuwe levensstijl. Mochten er onduidelijkheden zijn of je wilt graag extra informatie, dan kun je altijd vrijblijvend contact opnemen met onze klantenservice. 

 proteïnedieet fase 4

Fase 4 proteine dieet richtlijnen

Indien gewenst kun je na 2-3 weken nadat je de laatste portie koolhydraten aan het diner hebt toegevoegd, de laatste 2 Protislank proteïne producten: snack en tussendoor vervangen door 100 gram magere zuivel of een vrucht.

  • Eet elke dag 1 tot 2 Protislank producten; Je eet nu een regulier ontbijt, lunch en avondeten;
  • Na 2 weken voer je weer een portie koolhydraten toe aan het avondeten: 200 gram pasta, rijst of aardappelen;
  • Gebruik per dag nog steeds 1 eetlepel olijfolie om de maaltijden mee te bereiden;
  • Eet om de 2 tot maximaal 4 uur om de spijsvertering, stoelgang en stofwisseling op gang te houden;
  • Je eet nog steeds voldoende groenten (250 tot 500 gram per dag), zodat je voldoende vezels binnenkrijgt. Let op: blijf de volgende groenten zoveel mogelijk vermijden: (suiker)maïs, bruine of rode bonen, doperwten, kikkererwten, kapucijners en linzen;
  • Indien gewenst kun je dagelijks een multivitaminen stick en kalium tablet nuttigen;
  • Drink dagelijks 1,5 tot 2 liter water;
  • 2 weken nadat je de pasta, rijst of aardappelen hebt toegevoegd, mag je ook de laatste 2 Protislank producten vervangen door 100 gram zuivere zuivel of een vrucht.

Zodra je lichaam gewend is aan de koolhydraatinname van het ontbijt en de lunch, dan voeg je de laatste portie koolhydraten toe aan het diner. De richtlijnen uit fase 3, stap 2 kun je blijven volgen. Je gaat nu de laatste portie koolhydraten toevoegen, namelijk: 150-200 gram pasta, aardappelen of rijst. Uiteraard kun je als tussendoortje nog steeds de heerlijke eiwitrijke producten van Protislank blijven gebruiken. Ben je klaar met het dieet en heb je je nieuwe levensstijl ontwikkeld? Dan mag je desgewenst weer 1 à 2 glazen (rode) wijn in het weekend nuttigen.

Proteine dieet fase 4 voorbeeld schema

 

Proteine dieet fase 4 voorbeeld schema - 2

 

Na het proteïne dieet is het verder belangrijk dat je genoeg blijft drinken. Probeer je gezonde eetpatroon aan te houden. Zorg hiervoor dat je op de 5 eetmomenten per dag blijft en voldoende proteïne dieet groenten nuttigt. Zoetstoffen mag je nuttigen, maar probeer het gebruik hiervan te beperken. In het weekend mag je weer 1 à 2 glazen wijn nuttigen. Door het afgenomen lichaamsgewicht zul je merken dat je lekkerder in je vel zit. Wij raden daarom aan om te gaan sporten om jouw behaalde topfiguur te onderhouden. Het blijft belangrijk om het eerste jaar goed op het nieuwe proteïne dieet schema te letten. Neem iedere week de tijd om te kijken of het eetpatroon nog steeds goed is voor jou. Het kan voorkomen dat je een keer zondigt, maar probeer de gezonde levensstijl daarna weer snel op te pakken.

  proteïnedieet startpakket


Kant en klare proteïne dieet starterspakketten

Hoe pak je het proteïne dieet nou goed aan? Hoeveel koolhydraten en vetten mag je en wat moet je dan eten? Omdat het samenstellen van een dergelijk dieet behoorlijk lastig is, helpt Protislank graag een handje mee. De proteine dieet starterspakketten bevatten alle basisproducten die nodig zijn om het dieet tot een geslaagd einde te brengen. Samen met de begeleiding die wordt geboden en de heerlijke proteïne producten uit het pakket ben jij een hele stap dichterbij het bereiken van een gezonde leefstijl! Wil je graag beginnen, maar wil je niet te veel tijd besteden aan het uitzoeken van alle producten? Wij hebben de optie om te kiezen voor een startpakket voor 7, 14 of 28 dagen. Deze zijn helemaal compleet. Het enige wat je nog toe hoeft te voegen zijn groenten.