Fruitwijzer

Je kunt hier onze fruitwijzer vinden. Fruit mag je eten vanaf fase 2 in je proteine dieet. In de onderstaande kolommen kun je aflezen welke fruitsoort je mag eten naast je proteïnedieet en de hoeveelheden hier van. Verschillende soorten fruit eten is de beste manier om alle belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen. Fruit levert in verhouding tot het gewicht weinig calorieën. Fruit bevat veel water en voedingsvezels welke zorgen voor een vol gevoel. Is er iets niet duidelijk of heb je nog ergens vragen over? Neem dan vrijblijvend contact op met onze klantenservice.

proteïnedieet fruitwijzer

Verschillende soorten fruit eten is de beste manier om alle belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen. Fruit levert in verhouding tot het gewicht weinig calorieën. Fruit bevat veel water en voedingsvezels welke zorgen voor een vol gevoel.

Fruitsoort Portie fase 2 Portie fase 3 Fruitsoort Portie fase 2 Portie fase 3
Aalbessen/ rode bessen 110 g 250 g Kaki/sharon-fruit niet toegestaan 1 halve
Aardbeien 95 g 250 g Kersen 40 g 150 g
Abrikozen 2 stuks 9 stuks Kiwi (groen) 1 halve 1,5 stuks
Ananas 40 g 145 g Limoen 1 stuks 3 stuks
Appel 1 kwart 1 stuks Lychee 1 stuks 4 stuks
Avocado 1 kwart 1 kwart Mandarijn 1 halve 2 stuks
Banaan niet toegestaan 1 halve Mango 35 g 120 g
Blauwe bessen 45 g 155 g Nectarine 1 halve 2 stuks
Bosbessen 80 g 250 g Olijven in water 40 g 40 g
Bramen 95 g 250 g Papaja 60 g 220 g
Carambola/ sterfruit niet toegestaan 1 stuks Passievrucht 5 stuks 16 stuks
Citroen 2 stuks 3 stuks Peer niet toegestaan 1 halve
Cranberries (verse) 145 g 250 g Perzik 1 halve 2 stuks
Dadels (verse) 2 stuks 9 stuks Pruimen 1 stuks 4 stuks
Frambozen 110 g 250 g Rode bosbessen 55 g 195 g
Granaat-appelpitjes 25 g 100 g Sinaasappel 1 kwart 1 stuks
Grapefruit 1 halve 1,5 stuks Vijgen (verse) niet toegestaan 1 stuks
Guave 1 halve 1,5 stuks Water-meloen 60 g 215 g
Honing-meloen 80 g 250 g Zwarte bessen 110 g 215 g