Het proteïnedieet van Protislank

Het proteïnedieet ook wel eiwitdieet genaamd is wellicht de meest effectieve manier om makkelijk af te vallen. Want zeg nou zelf, op dieet: wie heeft dat nou nog nooit eerder gedaan? Maar weinig mensen hebben zich nog nooit bezig gehouden met het volgens van een aangepast eetpatroon om wat kilo’s kwijt te raken. Vaak ontstaat er dan toch een zogenaamd jo-jo effect, want lang niet alle diëten brengen het gewenste resultaat teweeg. Dit overkomt je niet wanneer je een proteïnedieet volgt; dat werkt namelijk wel. Wij leggen je uit hoe dit in zijn werk gaat.

proteïnedieet 5% korting

De basis van het proteïnedieet

Het principe waarop het proteïnedieet is gestoeld is eigenlijk heel simpel: koolhydraten – en daarmee suikers – beperk je zoveel mogelijk, wat je compenseert met het eten van meer proteïnen. Het zijn namelijk de koolhydraten en vetten die ervoor zorgen dat je aankomt. Alleen door deze voedingsstoffen zoveel mogelijk uit je voedingspatroon te bannen, kun je succesvol afvallen.

Door het proteïnedieet in ketose

Wanneer je een aantal dagen bezig bent met het proteïnedieet, zal je lichaam in een stand komen die ‘in ketose’ wordt genoemd. Normaal dienen koolhydraten en vetten als de voornaamste brandstof voor het lichaam. Nu je dit een paar dagen maar in beperkte mate binnen hebt gekregen, moet het lichaam overschakelen naar een plan B om aan de benodigde energie te komen. De bron die het lichaam hiervoor aanspreekt, is de vetreserve. ‘In ketose zijn’ betekent dus eigenlijk een staat van pure vetverbranding en laat dat nou net precies de bedoeling zijn. 

proteïnedieet producten
     Ontdek hier onze heerlijke proteïnedieet producten
 

 

Proteïnedieet in fasen

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het proteïnedieet in extreme mate blijft volgen. Om ervoor te zorgen dat de kilo’s er daadwerkelijk afblijven, is het dieet in vier fases opgedeeld. Je gaat geleidelijk aan weer terug vetten en koolhydraten toevoegen aan het voedingspatroon zodat het lichaam hier stapje voor stapje terug aan kan wennen en niet alles direct als vetreserve wordt opgeslagen. Zo ben je ervan gegarandeerd dat jouw inspanningen ook op de lange termijn merkbaar blijven.

proteïnedieet fasen


Proteïnedieet fase 1

Dit is de meest consequente fase van het proteïnedieet. In deze fase eet je elke dag 5 Protislank producten. Naast deze producten eet je 250 - 500 gram groenten. De groenten die zijn toegestaan, kun je vinden in onze groentewijzerJe start met Protislank en volgt fase 1 totdat je 70% van het totaal gewicht dat je wilt afvallen kwijt bent. Twijfel je welke Protislank producten je kunt gebruiken bij fase 1? Deze staan aangegeven op onze website en kun je ook opzoeken door middel van de filter op de website. Voor vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. 

Proteïnedieet fase 1 banner

Fase 1 proteïnedieet richtlijnen

De hoofdbrandstof van het menselijk lichaam zijn koolhydraten. Tijdens fase 1 in het proteïnedieet worden deze erg beperkt. Hierdoor gaat het lichaam op zoek naar een andere energiebron: eiwitten. In deze fase zijn alle koolhydraten, waaronder suikers, alcohol en vetten naast de voorgeschreven maaltijden niet toegestaan. Het is belangrijk dat je verder geen fruit, brood, pasta’s, rijst of aardappelen eet om het ketose proces in gang te houden. Het kan voorkomen dat je de eerste paar dagen van het proteïnedieet honger hebt, maar dit zal na 48-72 uur verdwijnen.

Wij raden aan om voldoende water te blijven drinken en voldoende toegestane groenten te blijven nuttigen.

  • Eet elke dag 5 fase 1 Protislank producten;
  • Eet dagelijks 250 tot 500 gram groenten uit de lijst met toegestane groenten;
  • Je eet in deze fase Protislank producten, groenten, eventueel sojamelk ongezoet en Griekse yoghurt 0% vet;
  • Indien gewenst kun je dagelijks een multivitamine stick en kalium tablet nuttigen;
  • Indien mogelijk zorg je ervoor dat je 30 minuten lichaamsbeweging per dag krijgt;
  • Drink voldoende! Dagelijks 1,5 tot 2 liter per dag (zoals thee, water koffie, maar geen alcohol en suikerhoudende dranken).
  • Het lichaam moet hard werken met dit dieet en heeft het water nodig om de afvalstoffen af te kunnen voeren en het lichaam te reinigen;
  • Eet om de 2 tot maximaal 4 uur om de spijsvertering, stoelgang en stofwisseling op gang te houden;
  • Zorg dat je naast de 5 proteïne producten per dag rond de 45 gram koolhydraten per dag naar binnen krijgt (alle koolhydraten bij elkaar opgeteld);
  • Beweeg ongeveer 30 minuten per dag. Let wel op dat je hierbij geen zware lichamelijke training doet;
  • Tip: gebruik 1 eetlepel olijfolie per dag bij het bereiden van je maaltijd. Dit is om obstipatie te voorkomen.

Hoe lang duurt proteïnedieet fase 1?

Zoals gezegd bestaat het proteïnedieet uit verschillende fasen. In totaal zijn dit er 4. Iedere fase heeft eigen richtlijnen en deze zijn specifiek uitgelegd. Sommigen willen vele kilo’s kwijtraken en anderen enkele kilo’s. Dit maakt geen verschil voor het Protislank dieet. Het Protislank dieet is niet tijdgebonden, maar gewicht gebonden. Je bepaalt dus zelf hoe veel je eventueel wilt afvallen. Bij Protislank geloven wij in een verantwoorde manier van afvallen, zonder jojo-effect en zonder hongergevoel. De algemene richtlijnen zijn als volgt:

Je start met Protislank en volgt fase 1 totdat je 70% van het totaal gewicht dat je wilt afvallen kwijt bent;
Hierna ga je over op fase 2 die je volgt tot dat je nog eens 20% van het totaal gewicht dat je wilt afvallen kwijt bent;
Daarna ga je over op fase 3 tot je de laatste 10% van het totaal gewicht dat je wilt afvallen kwijt bent. 

Fictief voorbeeld:
Cindy heeft overgewicht en wilt graag 10 kilo afvallen. Het schema voor Cindy wordt dan:

fase 1 voor 7 kilo (70%)
fase 2 voor 2 kilo (20%)
fase 3 voor 1 kilo (10%)
fase 4 overgang naar “normaal/regulier” eten en een gezondere en bewustere leefstijl.

proteïne toast

 

 Proteine dieet fase 1 voorbeeld schema

 

Proteïnedieet fase 2

Dit is de gematigde fase van het proteïnedieet. Na fase 1 ga je over op fase 2 die je volgt tot dat je nog eens 20% van het totaal gewicht dat je wilt afvallen kwijt bent. Tijdens deze fase in het proteïnedieet mag je bij het diner een mager stukje vlees, vis of vleesvervanger eten. Deze kun je vinden in onze lijst van de vlees- en viswijzer. Ook mag je nu zowel Protislank producten uit fase 1 en fase 2 eten. Vragen? Neem contact op met onze klantenservice.  

 proteïnedieet fase 2

Fase 2 proteïnedieet richtlijnen 

  • Eet elke dag 4 Protislank producten;
  • Bij het diner mag je een mager stukje vlees van 120 tot 150 gram nuttigen of vis en vleesvervangers van 150 - 200 gram. Zie hiervoor de lijst met toegestane vlees/vis en vleesvervangers;
  • Beperk -naast de voorgeschreven maaltijden- nog steeds de inname van koolhydraten, zoals suikers, vetten en alcohol; Eet om de 2 tot maximaal 4 uur om de spijsvertering, stoelgang en stofwisseling op gang te houden;
  • Eet dagelijks 250 - 500 gram groenten uit de lijst met toegestane groenten;
  • Indien gewenst kun je dagelijks een multivitamine stick en kalium tablet nuttigen;
  • Je kunt nu uit de Protislank producten kiezen voor fase 1 en 2;
  • Zorg dat je per dag rond de 45 gram koolhydraten per dag naar binnen krijgt (alle koolhydraten van alle maaltijden bij elkaar opgeteld);
  • Drink voldoende! Dagelijks 1,5 tot 2 liter. Het lichaam moet hard werken met dit dieet en heeft voldoende water nodig om de afvalstoffen af te kunnen voeren en het lichaam te reinigen;
  • Beweeg ongeveer 30 minuten per dag. Let wel op dat je hierbij geen zware lichamelijke training doet.

 

Proteine dieet fase 2 voorbeeld schema

 proteïnedieet producten


Proteïnedieet fase 3

Fase 3 is de overgangsfase van het proteïnedieet. Fase 3 volg je tot je de laatste 10% van het totaal gewicht dat je wilt afvallen kwijt bent. Tijdens deze fase ga je langzaam koolhydraten toevoegen aan het proteïnedieet. Je nuttigt weer een regulier ontbijt en lunch. Aan het einde van deze fase gebruik je nog 3 Protislank producten per dag. Ook mag je nu weer fruit toevoegen aan je voedingsschema. Gebruik hiervoor de fruitwijzer. Is er iets niet duidelijk of heb je vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

 proteïnedieet fase 3

Fase 3 proteïnedieet gaat in 2 stappen

In deze fase ga je geleidelijk steeds meer koolhydraten aan het proteïnedieet toevoegen. Deze fase bestaat uit 2 stappen.

Stap 1: Je laat het ontbijt product vervallen en voert weer een regulier ontbijt in.

Richtlijnen stap 1: 

Je kunt dezelfde richtlijnen aanhouden als de vorige fases. De veranderingen zijn:

  • Eet elke dag 2-3 Protislank producten;
  • In deze fase ga je weer een regulier ontbijt toevoegen aan je eetschema;
  • Na 2 a 3 weken ga je een reguliere lunch toevoegen aan je eetschema;
  • Beperk -naast de voorgeschreven maaltijden- nog steeds de inname van koolhydraten, waarvan suikers, vetten en alcohol;
  • Bij het diner mag je een mager stukje vlees van 120 tot 150 gram nuttigen of vis/vleesvervanger van 150 tot 200 gram. Zie hiervoor de lijst met toegestane vlees/vis en vleesvervangers;
  • Gebruik per dag nog steeds 1 eetlepel olijfolie;
  • Eet om de 2 tot maximaal 4 uur om de spijsvertering, stoelgang en stofwisseling op gang te houden;
  • Eet dagelijks 250 tot 500 gram groenten uit de lijst met toegestane groenten; Indien gewenst kun je dagelijks een multivitamine stick en kalium tablet nuttigen;
  • Drink dagelijks 1,5 tot 2 liter water;
  • Beweeg 30 minuten per dag.

Het reguliere ontbijt mag bestaan uit: Koffie of thee (eventueel met een scheutje afgeroomde melk, sojamelk ongezoet of een zoetje);

  • 1 snee donker brood
  • 2 beschuiten
  • 250 gram magere yoghurt/kwark
  • 2 knäckebröd (vezelrijk) mager belegd

Voorbeeldschema fase 3 stap 1, met het invoeren van een regulier ontbijt met Protislank product fase 1, 2 of 3:

Proteïnedieet fase 3 voorbeeld schema - stap 1

 

Stap 2: Zodra je lichaam gewend is aan de toevoeging van de extra koolhydraten van het ontbijt, dan laat je het lunch product vervallen en voer je een reguliere lunch in.

Richtlijnen stap 2: 

  • Je eet nu een regulier ontbijt;
  • Het Protislank lunch product komt te vervallen, je eet nu een reguliere lunch;
  • Eet 2 Protislank producten per dag, dit zijn je tussendoor en snack;
  • Verder heb je keuze uit alle producten.

Voorbeeldschema fase 3 stap 2, met het invoeren van een regulier ontbijt met Protislank product fase 1, 2 of 3:

Proteïnedieet fase 3 voorbeeld schema - stap 2

 

 

Proteïnedieet fase 4

Dit is fase 4, de laatste fase in je proteïnedieet. Fase 4 is de overgang naar “normaal/regulier” eten en een gezondere en bewustere leefstijl. Je gaat nu de laatste koolhydraten toevoegen aan je proteine dieet. Tijdens deze fase ga je wennen aan je nieuwe levensstijl. Mochten er onduidelijkheden zijn of je wilt graag extra informatie, dan kun je altijd vrijblijvend contact opnemen met onze klantenservice.  

 proteïnedieet fase 4

Fase 4 proteïnedieet richtlijnen

Indien gewenst kun je na 2-3 weken nadat je de laatste portie koolhydraten aan het diner hebt toegevoegd, de laatste 2 Protislank producten: snack en tussendoor vervangen door 100 gram magere zuivel of een vrucht.

  • Eet elke dag 1 tot 2 Protislank producten; Je eet nu een regulier ontbijt, lunch en avondeten;
  • Na 2 weken voer je weer een portie koolhydraten toe aan het avondeten: 200 gram pasta, rijst of aardappelen;
  • Gebruik per dag nog steeds 1 eetlepel olijfolie om de maaltijden mee te bereiden;
  • Eet om de 2 tot maximaal 4 uur om de spijsvertering, stoelgang en stofwisseling op gang te houden;
  • Je eet nog steeds voldoende groenten (250 tot 500 gram per dag), zodat je voldoende vezels binnenkrijgt. Let op: blijf de volgende groenten zoveel mogelijk vermijden: (suiker)maïs, bruine of rode bonen, doperwten, kikkererwten, kapucijners en linzen;
  • Indien gewenst kun je dagelijks een multivitamine stick en kalium tablet nuttigen;
  • Drink dagelijks 1,5 tot 2 liter water;
  • 2 weken nadat je de pasta, rijst of aardappelen hebt toegevoegd, mag je ook de laatste 2 Protislank producten vervangen door 100 gram zuivere zuivel of een vrucht.

Zodra je lichaam gewend is aan de koolhydraatinname van het ontbijt en de lunch, dan voeg je de laatste portie koolhydraten toe aan het diner. De richtlijnen uit fase 3, stap 2 kun je blijven volgen. Je gaat nu de laatste portie koolhydraten toevoegen, namelijk: 150-200 gram pasta, aardappelen of rijst. Uiteraard kun je als tussendoortje nog steeds de heerlijke eiwitrijke producten van Protislank blijven gebruiken. Ben je klaar met het dieet en heb je je nieuwe levensstijl ontwikkeld? Dan mag je nu weer 1 à 2 glazen (rode) wijn in het weekend nuttigen.

Proteine dieet fase 4 voorbeeld schema

 

Proteine dieet fase 4 voorbeeld schema - 2

 

Na het proteïnedieet is het verder belangrijk dat je genoeg blijft drinken. Probeer je gezonde eetpatroon aan te houden. Zorg hiervoor dat je op de 5 eetmomenten per dag blijft en voldoende groenten nuttigt. Zoetstoffen mag je nuttigen, maar probeer het gebruik hiervan te beperken. In het weekend mag je weer 1 à 2 glazen wijn nuttigen. Door het afgenomen lichaamsgewicht zul je merken dat je lekkerder in je vel zit. Wij raden daarom aan om te gaan sporten om jouw behaalde topfiguur te onderhouden. Het blijft belangrijk om het eerste jaar goed op het nieuwe voedingsschema te letten. Neem iedere week de tijd om te kijken of het eetpatroon nog steeds goed is voor jou. Het kan voorkomen dat je een keer zondigt, maar probeer de gezonde levensstijl daarna weer snel op te pakken.

  proteïnedieet startpakket


Makkelijk en Voordelig! Kant en klare proteïnedieet startpakketten

Hoe pak je het proteïnedieet nou goed aan? Hoeveel koolhydraten en vetten mag je en wat moet je dan eten? Omdat het samenstellen van een dergelijk dieet behoorlijk lastig is, helpt Protislank graag een handje mee. De startpakketten bevatten alle basisproducten die nodig zijn om het dieet tot een geslaagd einde te brengen. Samen met de begeleiding die wordt geboden en de heerlijke producten uit het pakket ben jij een hele stap dichterbij het realiseren van jouw ideale gewicht! Wil je graag beginnen, maar wil je niet te veel tijd besteden aan het uitzoeken van alle producten? Wij hebben de optie om te kiezen voor een startpakket voor 7, 14 of 28 dagen. Deze zijn helemaal compleet. Het enige wat je nog toe hoeft te voegen zijn de groenten. Voor de vegetariërs: wij bieden nu ook een startpakket vegetarisch aan. Ben je vaak onderweg? Dan raden wij het ready to go pakket aan.

Startpakket 7 dagen voor direct gewichtsverlies (Overgewicht, of paar kilo te zwaar)
Dit startpakket bestaat uit 35 verschillende fase 1 proteïne producten (5 producten per dag), instructieboekje, shakebeker en 7 multivitaminen sticks. Vervolgens kun je wanneer je nog meer wenst af te vallen wederom een startpakket bestellen of direct losse proteïne producten uit onze webshop.

Startpakket 14 dagen voor nog meer gewichtsverlies (Overgewicht of Obesitas)
Dit startpakket bestaat uit 70 verschillende fase 1proteïne producten (5 producten per dag), instructieboekje, shakebeker en 14 multivitaminen sticks. Vervolgens kun je wanneer je nog meer wenst af te vallen wederom een startpakket bestellen of direct losse proteïne producten uit onze webshop.

Startpakket Vegetarisch 14 dagen voor nog meer gewichtsverlies (Overgewicht of Obesitas)
Startpakket vegetarisch 14 dagen voor nog meer gewichtsverlies (Overgewicht of Obesitas) Ben je vegetariër en wil je ook graag beginnen met een startpakket? Dat kan vanaf nu met dit speciaal samengestelde startpakket vegetarisch voor 14 dagen. Dit proteinedieet startpakket bestaat uit 70 vegetarische fase 1 proteine producten (5 producten per dag), instructieboekje, shakebeker en 14 multivitamine sticks. Wanneer je wenst om nog meer af te vallen, kun je wederom een startpakket bestellen of direct losse proteïne producten bestellen uit onze webshop.

Startpakket 28 dagen voor veel gewichtsverlies (Obesitas of Morbide Obesitas)
Dit startpakket bestaat uit 140 fase 1 proteïne producten (5 producten per dag), instructieboekje, shakebeker en multivitaminen sticks. Vervolgens kun je wanneer je nog meer wenst af te vallen wederom een startpakket bestellen of direct losse proteïne producten uit onze webshop.

Ready to Go pakket - Speciaal voor degene die altijd onderweg is
Met dit zorgvuldig door ons samengestelde kant en klare dieet pakket kom je onderweg niet in de verleiding om te gaan snacken of snoepen. Je hebt altijd een lekker en gezond product bij je waardoor je blijft afvallen. Het pakket bestaat uit 35 verschillende kant en klare producten waar je 7 dagen van kunt eten. Vervolgens kun je wanneer je nog meer wenst af te vallen wederom een startpakket bestellen of direct losse proteïne producten uit onze webshop.

Wil je liever alles los per product bestellen? Dit kan ook! Kies dan voor de volgende producten per fase:

Fase 1 = kies 5 producten per dag
Fase 2 = kies 4 producten per dag
Fase 3 = kies 2-3 producten per dag
Fase 4 = kies 0-2 producten per dag

Heb je vragen, suggesties of opmerkingen? Laat het ons weten, we helpen je graag!